Reklamační řád

Reklamační řád

Reklamační řád Euro shop platný k 1.9.2019
 

Záruka na zboží zůstává 24 měsíců

Občanský zákoník § 2165/1

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.

Vyřízení reklamace do 30 dnů

Stejně jako byla zachována délka záruční lhůty, ponechává nový občanský zákoník i lhůtu pro vyřízení reklamace. Nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů je správním deliktem a jako spotřebitel se po jejím uplynutí můžete obrátit na Českou obchodní inspekci. Třicetidenní lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet dnem následujícím po uplatnění reklamace kupujícím. Když konec lhůty připadne na víkend nebo svátek, posouvá se na nejbližší následující pracovní den.

Občanský zákoník § 2106/2

Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Pojem „přiměřená lhůta“ je stejně jako ve starém zákoníku interpretována jako 30 kalendářních dnů. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu, veškerou součinnost k ověření existence reklamované vady a k jejímu odstranění (včetně vyzkoušení nebo demontáže výrobku). Kupující při uplatnění reklamace je povinen předat zboží čisté v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech součástí a příslušenství.

Odstoupení od smlouvy do 14 dnů

I nový občanský zákoník umožňuje spotřebitelům odstoupit od smlouvy do 14 dnů od smluv uzavřených na dálku nebo mimo obchodní prostory – a to bez udání důvodů. Uzavřením na dálku jsou myšleny nákupy na internetových obchodech či mimo obchodní prostory. Tato lhůta se nevztahuje na nákupy v kamenných obchodech, kde si spotřebitel může zboží prohlédnout.

Občanský zákoník § 1818

Má-li spotřebitel právo odstoupit od smlouvy podle ustanovení tohoto dílu, nevyžaduje se, aby uvedl důvod, a s právem odstoupit od smlouvy nelze spojit postih. Využije-li spotřebitel právo odstoupit od smlouvy podle ustanovení tohoto dílu, považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje a to na e-mailovou adresu info@euroshop-jh.cz

Výměna reklamovaného zboží za nové zboží

Po výměně reklamovaného zboží za nové bezvadné neběží nová dvouletá záruka, jako tomu bylo doposud. Záruční lhůta je 24 měsíců od data prvního nákupu, a to i v případech, kdy během této lhůty bylo zboží vyměněno za nové. 

Práva z odpovědnosti za vady Zboží

Jestliže kupující zboží neprohlédne při převzetí, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při této prohlídce, pouze pokud prokáže, že tyto vady (např. chybějící příslušenství) mělo zboží již v době jeho prodeje. Pozdější reklamace neúplnosti zboží nebo vnějšího poškození zboží nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat. Prodávající má však možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou. Proto si prohlédněte zboží a jeho příslušenství včas, aby se předešlo zbytečným komplikací. 
 
Práva z odpovědnosti za vady zboží se nevztahují zejména na případy, kdy závada nebo poškození vznikla:
  • mechanickým poškozením zboží
  • prokazatelně nedovolenými zásahy do přístroje, živelnou katastrofou, mechanickým poškozením nebo byly-li odstraněny nebo poškozeny plomby v případě, že je zboží plombami opatřeno,
  • elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek,
  • prokazatelně nesprávným užíváním,
  • užíváním v rozporu s návodem k použití nebo pokyny uvedenými na obalu,
  • užíváním v rozporu s obecně známými pravidly užívání,
  • prokazatelně používáním v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo výrobcem určeno nebo které jednoznačně vyplývá z povahy věci,
  • prokazatelně neodbornou instalací a obsluhou.
Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním, u zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, kterou mělo zboží při jeho prodeji.
Je-li obsahem balení či předmětem koupě spotřební materiál (např. baterie, akumulátor), bývá jeho obvyklá životnost při běžném užívání 6 měsíců, není-li výslovně uvedeno jinak.

Odmítnutí přijetí do reklamace

Prodávající je oprávněn odmítnout přijetí zboží do reklamace, pokud je zboží znečištěno nebo jsou znečištěny jeho součásti.
Prodávající je oprávněn odmítnou reklamaci zboží také v případě, že zboží není předáváno v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami.
U zboží vyrobeného nebo upraveného podle přání spotřebitele není možné od smlouvy odstoupit.

Vyzvednutí Zboží ze záruční opravy

Po vyřízení reklamace prodávající informuje kupujícího buď prostřednictvím SMS, e-mailem nebo telefonicky. 

Mimosoudní řešení

Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů: Prodávající tímto Spotřebitele ve smyslu ustanovení § 14 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále také jen „zákon o ochraně spotřebitele“), informuje, že spory mezi prodávajícím a spotřebitelem, které se nepodařilo urovnat přímo, je možné též řešit formou mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, www.coi.cz.
 

Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 01. 09. 2015. Změny Reklamačního řádu vyhrazeny. 
Euro shop – Jindřichův Hradec